Elektriskie Auto

Automašīnu industrija tika aizsākta 18 gadsimta beigās bet tā kārtīgi uzņēma apgriezienus tieši 20 gadsimta sākumā un kopš tā laika pasaulē ir saražoti miljardiem automašīnu! Visas līdz šim saražotās automašīnas izmantoja tieši vai nu benzīna vai arī dīzeļa dzinējus, kas ir iekšdedzes dzinēji, kuri tiek darbināt sadedzinot degvielas maisījumu un radot sprādzienu, kas savukārt tālāk šo sprādziena enerģiju pārveido apļveida kustībā un dzen automašīnu uz priekšu. Bet, lai gan gadu gaitā ir bijuši pāris elektrisko automašīnu projekti, tomēr tikai pēdējo gadu laikā pasaulē beidzot ir pieejami pilnībā elektriski automobiļi, kurus tad arī ir iespējams mājās uzlādēt un tiem nav nepieciešama degviela, bet tie darbojas uz baterijām. Elektriskās mašīnas, kā golfa džipi vai arī kā spēļu mašīnītes jau sen ir bijušas populāras, bet līdz šim nevienam vēl nebija izdevies izveidot tiešām skaistu automašīnu kas ir spējīga nobraukt vairāk kā 500 kilometrus ar vienu uzlādi. Bet līdz ar Tesla automašīna ražotāja parādīšanos tas ir kļuvis iespējams un kas ir vēl interesantāk ir tas, ka lielākie automašīnu ražotāji pēkšņi visi ir sākuši veidot savus elektriskos auto un var teikt visiem lielākajiem automašīnu ražotājiem ir vismaz viens elektrisko auto projekts, ko viņi vai nu jau ir izveidojuši, vai arī grasās veidot nākotnē.

Elektriskās automašīnas darbojas uz tā paša principa, kā darbojas tavs viedtālrunis. Šai automašīnai ir ļoti liela litija jonu baterija, kas sastāv no daudzām mazām baterijām, kas tad arī ir spējīgas uzkrāt pietiekoši daudz enerģiju, lai varētu darbināt elektriskos motorus dzenot vairākas tonnas smagu automašīnu pat līdz 500 un vairāk kilometru attālumam. Nākotnē visticamāk lielākā daļa transportlīdzekļu būs tieši elektriski, jo šādā veidā ir iespējams ražot elektrību vienā vietā daudz efektīvāk nekā katrā automašīnā iestūķēt neefektīvu iekšdedzes dzinēju. Un arī elektrību var ražot ar atjaunojamajiem energo resursiem, kā sauli, vēlu vai ģeotermālo enerģiju. Bet nafta, no kā tiek veidots dīzelis vai benzīns ir neatjaunojams resurss un kaut kad tuvāko 50 līdz 200 gadu laikā mums šis resurss beigsies. Tāpēc arī elektro automašīnas, kaut vai vēl jo projām sanāk, ka darbojas uz neatjaunojamajiem resursiem, jo no tiem tiek lielākoties veidota elektrība, tad tiek uzskatītas par daudz “zaļākām”, jo padarot elektrības ražošanu tīrāku tad arī mēs varētu padarīt automašīnas tā teikt zaļākas un tīrākas.

Elektriskās automašīnas darbojas ar elektro motoriem, kuriem vienmēr ir pieejama maksimālā jauda, tāpēc arī šīm automašīnām pat ir vēl lielāks uzrāviens nekā iekšdedzes dzinēja automašīnām. Un elektro-mobīļiem pamatā ir arī daudz mazāk detaļu jo nav vajadzīgs motors un visi šie sūkņi dzesēšanai un citām lietām, kas tad arī padara šīs automašīnas daudz uzticamākas un tām parasti nav vajadzīgs tik bieži veikt apkopes, mainīt eļļas, aizdedzes sveces vai arī kādus šķidrumus un tas viss noved tikai pie mazākām ilgtermiņa izmaksām, kas noteikti ir patīkami pašiem braucējiem, ja pat sākotnējā šādas automašīnas viena ir lielāka nekā līdzīgu iekšdedzes dzinēju auto cena.